søndag den 4. marts 2012

Sånings-jomfrurejse status


Hjælp - det går for stærkt!

Jeg tror nok, det var dagen efter eller to dage efter, jeg såede pragtsnerler,
at dette syn mødte mig....

Og næste dag....

1 dag mere og de vælter frem

Dog er der ingen i liv i den ene side.

Idag satte jeg dem i potter og såede nye.
Klokkeranke og flere blå snerle

Vigtigt med skilte, kan jeg mærke....
Ved heller ikke helt, hvad jeg gør, hvis frosten bider sig fast.
Det er begrænset hvor megen plads jeg har i stuen....

SPÆNDENDE!

Jeg havde også 25 små avispotter med ærteblomst, men de mugnede.
JUBIII - så er jeg nødt til at købe nye - Claus Dalbys må det blive!

God søndag


12 kommentarer:

  1. Hahaha, lige den der med pragtsnerlen, er jeg også på ;)Såede for første gang 2 slags Ipomea, måneblomst og black knight torsdag eftermiddag! Black knight tittede frem i lyset igår lørdag. Imponerende!Zenia(frøkenhat)og dahlia var lige så hurtige.
    Vi må jo krydse fingre for, de overlever til de kan komme ud :)Meen mon ikke :)

    SvarSlet
  2. Det er godt nok gået hurtigt.
    Jeg venter med at så til midt i marts måned. Håber så det går.
    Tak for kigget.
    Ha` en god søndag aften.

    SvarSlet
  3. Jeg tror også lige jeg venter lidt med at starte såningen. Jeg fandt nogle gamle snerlefrø i skabet, som jeg prøvede at så på våd køkkenrulle. Der gik ingen tid, så var de oppe, selvom det var gamle frø. Så plantede jeg dem i jord, det var de ikke helt så vilde med, men pyt jeg har flere af dem :o)
    Du får da noget at se til med dine frølinger.

    SvarSlet
  4. Der sker virkelig noget med frø som skal nå at blive store, jeg havde lidt det samme problem med ærteblomster sidste år.
    Et lille fif
    Prøv at sætte dem et lyst men lidt køligere sted,feks i soveværelset, det kan muligvis sænke hastigheden noget.
    Held og lykke med projektet

    SvarSlet
  5. Ja, snerler har det med at vokse temmeligt ivrigt, så det er noget med at så dem rimelig tæt på at de kan komme i krukker i haven eller hvad de nu skal :o) Men det virker at sætte spirerne køligt. Så går det slet ikke nær så stærkt.

    SvarSlet
  6. Wow der er godt nok fart på... imponerende :o)

    Ha en go aften....

    SvarSlet
  7. Ja snerler er jo ivrige også i naturen - men flot ser det ud og det er så spændende, når ting lykkes, skøn fornemmelse.

    SvarSlet
  8. Ja snerlerne kan godt blive høje inden de kan komme udenfor, men du kan stække dem ved at nippe toppen af når de har sat nogle flere bladpar - så forgrener de sig.
    Det var så held i uheld med dine Lathyrus;))

    SvarSlet
  9. Ja det går stærk med de små nye planter, når de først tager fat.
    Sidste år købte jeg en termostatstyret drivhusvarmer. På den måde kunne jeg få flyttet mine planter ud forholdsvis tidligt uden at risikere de frøs om natten/ud på morgenstunden hvis der kom en snert nattefrost.
    Det fungerede fint, og det var begrænset hvor meget varmeren kørte, så det var ikke noget vi på nogen måde blev ruineret af.

    SvarSlet
  10. Snerlerne er ivrige, plejer også at knibe dem ligesom Lisbeth. Det samme med ærteblomster, ja faktisk med ret mange sommerblomster, det giver flere blomster. Jeg har også CD ærteblomster og de skal sås i dag :)

    Du har også en smækker lækker header!

    SvarSlet
  11. ja sikke da en fart de har på.Mange af de andre planter kunne lære moget af Snerlerne.

    SvarSlet
  12. Det må man da sige de kan da ikke vendte med at komme op.
    Tak for kikket.
    Hilsen Preben

    SvarSlet