mandag den 12. marts 2012

Puha en lang uge....


Efter en lang uge med 63 timer + det løse, var det dejligt med en pause søndag, indtil kl 17.

Den tid gik med at opsamle lys og tage billeder. Bloggen har jo tålmodigt måttet vente på, at jeg fik tid.......
 
Se hvad chilien "Apache" takkede med, da den har fået ny potte og mere jord....


Den er nødt til at bo lige op af vandhanen, da den er meget tørstig.

Min nye omgang med Snerler og Klokkeranke var ingen succes. De mugnede og igår måtte de smides ud.

I "Drive-huset" var det tid at rydde op. De smukke roser, jeg købte inden den lange periode med frost, var levende, men de røg alligevel ud. Tror det var de sidste kræfter, der gav få pæne blade.

Min "Madame Le Coultre" står med knopper, venter lidt med at fjerne vissent løv, så det kan beskytte mod nattefrost.

I ugen, der er gået, har også jeg fået Krokus at se.

Min "For-glem-mig-ej" - som er noget andet har jeg læst, men kan ikke huske navnet.

Og hvad har vi her?

Jeg tror, det er selvsåede Eranthis

Pæon

Storkenæb

SanktHans-urt og ukrudt? Ved ikke hvad det er.....

Julerose

Slyngrose "New Dawn"

Clematis skovranke(frøformeret)

Hortensia

Clematis Masquerade


Skovranke

Mens jeg vaskede vinduer i "Drive-huset" drev Ida med agurker på øjenlågene....
Så beskidt blev vandet, efter jeg vaskede vinduerne indvendigt.

Et vue over haven.
Det er min intention at tage et billede, hver måned, fra denne vinkel.



14 kommentarer:

  1. So nice to see all those plants in the garden, new plants waiting to grow and make you happy....
    The first sun was already in your garden...:))
    Hoping for a lot of sunshine this week.

    Have a nice week,
    Hufs from Holland,
    ♥Eefie

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you. Its getting warmer up here. I guess Hollands got a warmer spring - its from you, that we get all our springflowers.
      Have a nice week
      <3 Skipper

      Slet
  2. Hej Skipper!

    Det var eddermame mange timer, håber du har fri nogle dage til at nyde haven og familien?

    Rigtig fin idé med at tage månedsbillede fra det samme sted, det vil jeg glæde mig til. Måske jeg snupper idéen :D, men så skal jeg op på taget og stå.....eller min mand skal :D :D

    Haveknus fra Marlene

    SvarSlet
  3. Årh, det var bare en weekendvagt oveni en almindelig uge. Jeg har fri idag og så har jeg lang sommerferie+ alle de andre skoleferier.
    Stjæl du bare ideen med et billede fra samme sted hver måned. Men pas nu på der ikke er nogen der kommer til skade. Et bord eller lignende kan vel gøre det ud for et vue fra 1.salen......
    ;O)
    Skipper

    SvarSlet
  4. Pyha sikke en lang arbejdsuge !!
    Fine billeder, og god ide, hvis du husker at få taget billede hver måned fra samme sted. Det er lige før, at det skal tages hver 14. dag om sommeren, for da sker der jo en masse :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Måske endda hver dag..... Det skal jeg ikke nu, da det ikke er meget der sker. men det går den rigtige vej!
      ;O)

      Slet
  5. Det var da noget af en arbejdsuge. Sød lille have du har.

    KH Margrethe

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. Det udfordrer begrænselsens kunst, men giver samtidig tid til at sidde i en stol og nyde det ind imellem! ;O)

      Slet
  6. Jeg har også overvejet det med et billede fra samme sted, men jeg er bange for at jeg glemmer det ;o) i stedet for kan jeg så nyde dine månedsbilleder :o)

    Ha en go dag...

    SvarSlet
    Svar
    1. Fik ideen i Januar......, men glemte det. Vi må se. Ellers kan jeg vel få et puf, af dem der husker det.
      Ha en dejlig dag.
      ;O)

      Slet
  7. Det er da en glimragende idé, at tage et billede hvert måned fra samme sted. Måske du kan være initiativtager til en ny 'tradition'. Jeg kunne ihvertfald sagtens finde på, at gøre dig kunsten efter.
    Klap dig selv på skulderen over veludført arbejde - jeg har endnu ikke fået mig tages sammen til at få drivhuset vasket!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det glæder jeg mig til! Jeg kan kun anbefale at du vasker dit drivhus. Lyset bliver ligesom mere klart og så lige sidde der et øjeblik og lade solens stråler lyse ind i sindet!;O)

      Slet
  8. Nå ja, du er jo efterskolelærer, kom jeg lige i tanke om, så bliver det en lang uge, når der er en weekendvagt.
    Den ukrudt der er sammen med Sct. Hans urten, må du hellere fjerne, den er nem at få op nu, men den breder sig rigtig meget, hvis du ikke fjerner den. Jeg har mange af dem i min have.
    Bortset fra det er det skønt at se, at foråret også er på vej nu i din have :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, jeg vil fjerne ukrudtet i eftermiddag! Bladene mindede lidt om noget kønt, men mistanken var der....
      Ja, dejligt med forår. Det er nok ikke kun havet, men også at haven er nord-vestvendt, så det er først til middag at huset ikke skygger længere. Om sommeren er det heldigvis ikke et problem, da solen står højere. ;O)

      Slet