søndag den 25. januar 2015

Kong Vinter kom forbi...

Dette var synet, da jeg stod op lørdag morgen.
Intet sne på fortovet, men på terrassen, hvor der er læ. Jeg tror der lå 10 cm let frostsne. Og at vi igennem dagen fik 10 cm mere. Da min mand iler ud af døren for at rydde sne for andre, er det mig der må sørge for at vi ikke sner inde. 
Vi har stadig lys på træerne, da lygtepælen ud for huset kun lyser når det passer den. Så er det lettere at finde hjem og pænt ser det ud!
Kransene hænger også stadig. Ellers er vinteren så kedelig!
Jeg kan altså så godt lide det lys og de smukke konturer, der fremkommer af sneen.
Sneen dækker også rodet...





I "Drive-huset" opstår der hulestemning, når sneen herinde, stjæler lyset...

Nå, ind i varmen.

Så er det tid til boller og kanelsnegle.
Da solen endelig nåede ned i haven stod den ind og ramte os i hovedhøjde. Men en dejlig afslutning på en skøn hvid dag!



Hilsen Skipper












9 kommentarer:

  1. Hyggeligt, hyggeligt. Og du har helt ret, selv rod kommer til at se idyllisk ud, når det dækkes af et lag sne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie.
      Ja, hyggeligt og for mig dejligt på en fridag. Men længes dog efter forår.....

      Slet
  2. Hej Fru Skipper.Skønne snebilleder fra din have.Og ja haver ser nu noget smukkerer med et lag sne på.
    Og lækre kager med lidt varmt til er da bare lykken på sådan en dag God aften Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette.
      Vi fik vist lidt mere sne end jer, eller?
      Dejligt med det lys, der følger med.
      Endelig fik jeg bagt lækkerier, men vi nød dem først søndag, da alle i familien havde travlt med deres eget.....
      Ha en dejlig dag!

      Slet
  3. Hej. Det var godt nok nogle skønne billeder og det lader til at I har nydt solen ligeså meget som vi har i dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birgitte.
      Ja, søndag var lige til en lang gåtur med hunden. Skønt med sol og lys.
      Ha en dejlig dag!

      Slet
  4. Så er det jul.........nå nej, men det ser da skønt ud og det ville da have været dejligt hvis det lige var kommet op til jul, billederne er jo til postkort, kh Margit

    SvarSlet
  5. Hej Margit.
    Ja, det var godt jeg lod julepynten være fremme. Så er julebillederne i kassen....
    Jeg har været inde at læse hos dig nogle gange. Er det muligt at blive fast læser hos dig, så dine nye indlæg kommer på min blog-roll

    SvarSlet
  6. Det ser virkelig hyggeligt ud hos dig, både med lyskæderne og kransene, og selvfølgelig al "senpynten" som i har indhyllet hele haven i. Her har vi også lyskæder hængende så længe det er så mørkt der ude, for vi har heller ikke meget lys, og derfor synes vi også det er et godt supplement.
    God aften.
    Anita

    SvarSlet