mandag den 29. april 2013

Drivhusglæder

Vi har travlt med at skifte gamle rådne gavle til nye og forhåbentlig vedligeholdelsesfrie.
Men ind imellem er der tid til en smule sysler i "Drive-huset"
Her er for eksempel vores urtehave. 5 mælkekartoner med 5 gulerødder i hver.
 
 
Vinen har travlt og det er lige ved, at vi kan se den gro.....

 
Jeg har "sat over" til Lathyrus. Købte og høstede. De skal i jord i eftermiddag.

 
Min hvide Skovranke(clematis gruppe I) skyder også løs. Håber den blomstrer ligeså ødselt som sidste år

 
Mine krukkeplanter (fra den ene forårsdag i starten af marts), er endelig vågnet efter al den frost de måtte udstå.

 
Ønsker alle en dejlig forårs-uge!


9 kommentarer:

  1. Smart med festlige mælkekartonner til gulerødderne! Dem har jeg da glemt i år! Godt du mindede om dem!
    Lathyrus lader jeg ligge i et par dage, før de kommer i jorden, jeg synes det går hurtigere, når du kan se frøet »sprækker«..... god fornøjelse.

    SvarSlet
  2. Hej Bente.
    Jeg har aldrig prøvet det med mælkekartoner. Så det bliver spændende. Jeg har købt en pose blandede, det er børnene meget spændte på.
    Godt du skriver det med Lathyrus, for jeg har slet ikke tid til at plante dem endnu.
    God aften.
    Lotte

    SvarSlet
  3. Hej. Sjov idé med dine mælkekartoner, det var kreativt fundet på! Held og lykke med lathyrus. Det ser spændende ud!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birgitte.
      Det var en kollega, der gav mig ideen. Jeg kan bare ikke holde ud at se på mælkekartonerne, så de er pyntet med papir fra Tiger.
      Lathyrus er nu sået og jeg glæder mig til de blomstrer.
      Lotte

      Slet
  4. Ja, der er altid noget der skal laves inden man kan komme til det sjove:-)
    Det bliver spændende, at se hvad der kommer ud af dine gulerødder, det ser fint ud med mælkekaronerne.
    Mine lathyrus er kommet op, men de ser lidt lyse ud. De står i drivhuset,men trænger til at komme ud, men jeg venter lige lidt endnu.
    Med venlig hilsen
    Lene Jensen Nordjylland

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lene.
      Jeg har ventet til nu med at så mine Lathyrus, da jeg ikke havde lyst til at "hænge" på dem for længe i drivhuset. Held og lykke med dine.
      Lotte

      Slet
  5. Hej Fru Skipper.Smart ide med mælkekartonerne.
    Og mine lathyrus står også bare og venter på lidt varmere vejr før de skal ud i mine nye bede ved pergolaen.God aften knus Jette

    SvarSlet
  6. Hej Jette.
    Jeg regner med at dække "Uhyret"(trampolinen) med hvide Lathyrus. De Lilla er sået i krukke i "Drivehuset" og de blå i krukke til terassen. Jeg har ca 10 frø mere, som jeg helt sikkert finder plads til et sted.
    Lotte

    SvarSlet
  7. Hvor det pynter med de fine mønsterpapirer på de ellers så grimme mælkekartoner. Skønne sager og hvide perlehyasinter, der gror hos dig.
    Kh Rose

    SvarSlet