torsdag den 2. august 2012

Afslutning af Projekt Uhyre.

 Puha, hvor er det længe siden......
Der er sket en masse siden jeg sidst lavede et indlæg.
Jeg har været på havevandring hos Skt. Helena. Meget spændende, da vi har helt forskellige udgangspunkter at skabe vores haver fra.
Tak for en hyggelig dag!

Så tog vi på en dejlig ferie.

Og i denne uge er haven blevet passet og plejet.
For tænk hvis man fik gæster i "Drivehuset"....

Vi har som før nævnt flyttet Uhyret bagest i haven og nu var det tid til at få det skjult lidt.
Så mandag morgen gik manden og jeg igang med den helt store omgang.

 
Først gravede vi ud til fundamentet....




Heri er sat beton og  herregårdssten på højkant...

Bedet slår en bugt udenom æbletræet....

Overvue....



Så kom der en større sten ovenpå med fliseklæb... 

En lille indgang til trampolinen...



Efter masen og asen kom stolper og rionet på plads...
Jeg fik gravet clematis "Grevfe Ernst Ruuth" og rose "Astrid Lindgren" ned. Blandet sandjord til 16 Lavendler, nedsat en Georgine og til sidst fyldt bedet godt op med Champost.

Bedet ved den nordlige ende fik en overhaling og en David Austin "Queen of Sweden"-rose.

Det sydøstlige plejer sig selv...

Pyha et par dage....

En pjusket solsort var med på sidelinjen og var ellevild, da den kunne komme igang med Champosten...

                                      
Ida hjalp også til - Perle skulle have malet...

Gråspurvemor og nye unger fulgte også projektet. Tror de havde set at jeg havde hængt nye mejsekugler op....

Idag står den på de sidste gøremål indendøre inden arbejdet kalder imorgen.

Dejlig ferie!


8 kommentarer:

  1. Det pynter allerede gevaldigt på monstret, men om et par år, ja måske allerede til næste år, vil det se fantastisk ud.

    SvarSlet
  2. Hold da op det er blevet flot....

    SvarSlet
  3. Det ser rigtig godt ud, fortryder helt at vi har solgt trampolinen når nu den kunne skjules så elegant.

    Kh. Anne-Mette

    SvarSlet
  4. Fin måde at dække uhyret på, jeg var lidt spændt på, hvordan den skulle kunne skjules, men det bliver flot, når planterne gror op.

    SvarSlet
  5. hej! puh-ha! sikke et arbejde-men det er da en smart måde at skjule trampolinen.Flot bed rundt om.Det ser så hyggeligt ud med det hvide drivhus.Har selv lige lavet et indlæg om hvide blomster.Rigtig god aften til dig Jette

    SvarSlet
  6. Hej Hold da op sikke en iver I har lagt for dagen og hvor er der udrettet meget. Jeg kan godt forstå, at du er tilfreds, det bliver så godt og det er godt nok en god idé at "pakke" trambolinen ind. Rigtig god aften.

    SvarSlet
  7. Meget fin måde at få trampolinen ind i haven på. Det ser godt ud og til næste år vil »fødderne« jo være dækket af smukke blomster. Det har jeg ikke set flottere nogen steder! De fleste af mine naboer har sådan et monster stående, og de pynter ikke, skulle jeg hilse og sige.

    SvarSlet
  8. Hvor ser det fint ud Lotte. Og sikke i har knoklet i jeres ferie! Det er den flotteste inddækning jeg har set til en trampolin dd. :-) Og enddnu flottere bliver det i årene fremover.

    Vi nåede ikke rigtig de der planteskoler - men skal vi skal vel også ha' noget at gi' os til i efteråret, ik-? ;-)

    SvarSlet