søndag den 24. april 2016

Tilbage med nye haveplaner.

Så blev det endelig forår og energien er langsomt ved at vende tilbage til vores lille familie.
Og hvad er den bedste medicin, til en kuldsejlet familie efter storm?

Haveterapi!!!


I efteråret røg havens uhyre: Trampolinen.
Det gav plads til en køkkenhave, men det var givet, at den skulle være rund.


Der blev tegnet og tegnet og få dage efter vi var enige om formen,
 blev materialerne bestilt hjem og vi gik i gang;



Stivere i 8 mm jern svejset sammen med kryds for at stabilisere...


De blev banket i jorden i præcis vinkel på centrum..


Siderne blev dernæst svejset derpå...




Derefter blev der tapet plastic på siderne, inden der blev fyldt jord i.






De færdige konstruktioner
Februar


April.

Det hele ser legende let ud og det er det på sin vis også....
Dog manglede vi jord til projektet og vi måtte tænke nyt i haven.

Næste gang jeg blogger vil jeg fortælle jer om havens forvandling.

Glæd jer!!!!

Lotte
< href="www.bloglovin.com/blog/5752899/?claim=8gfbpekgtca">Follow my blog with Bloglovin</a>


26 kommentarer:

  1. Hyggeligt at høre lidt fra dig, spændende og anderledes projekt I er i gang med, ser frem til at høre mere om det.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth.
      Jeg faldt lidt ud af bloggen, da teknikken driller. Vi har desuden været ramt af sygdom, men nu lysner det. Og bare vent. Haven har bestemt ikke ligget stille.....
      Hilsen Lotte

      Slet
  2. Sikken en fin konstruktion. Det ser meget "prof" ud og rigtig flot. Jeg ser også frem til at se mere:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birgitte.
      Tak. Vi er også ret tilfredse med resultatet. Min mand har arbejdet som isolatør for mange år siden, så det er legende let for ham at arbejde i jernet. Han er oprindelig møbelsnedker, men træ skulle det ikke være. Vi var omkring mange forskellige materialer. Valget faldt på jernet, fordi jeg har set billeder af Anne Justs store kar med buksbom.
      Glæd dig til de næste indlæg!
      Hilsen Lotte

      Slet
  3. Det ser spændende ud - ser frem til at høre mere om jeres projekter.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Esther.
      Opdagede din blog, da jeg så hvem der havde set dette indlæg. Underligt jeg ikke har set din blog før, for du har da været i gang længe. Du har en hyggelig LILLE plet. Det er rigtig fint med alle de små chaussé-stier. Min have er også lille, men tror alligevel din er mindre.....
      Hilsen Lotte

      Slet
  4. Det der ser utroligt godt ud. Meget prof. udført. Skønt at læse et blogindlæg fra dig og jeg glæder mig til det næste! Jeg har en lille bøn til dig, du kunne vel ikke få en knap til Bloglovin, så jeg kan følge dig der igennem, eller på mail via nyhedsbrev når der kommer et nyt blogindlæg? Jeg har skiftet blog fra den eksperimenterende have til livsnyderhaven, så det er ikke den samme platform og derfor får jeg ikke besked når du skriver blogindlæg. Bare et lille ønske fra Aalborg...

    Havehilsner Maria

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Maria.
      Ja, det er dejligt med en mand, der både kan se mine ideer og udføre dem!
      Jeg læste godt, at du solgte kolonihaven. Det må have været svært at slippe det flotte drivhus, men jeg forstår godt det var umuligt at passe to haver. Jeg må have fundet dig til min blogliste. Har dig jo allerede på Instagram.
      Jeg må ind og kigge på teknikken med blogloving og mail.
      Hilsen Lotte

      Slet
  5. Nøj hvor ser det spændende ud, elsker det rustne jernlook, det vil blive så flot til planterne:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bente.
      Jeg købte ind i vildskab i januar, så det hele kunne gå op i en højere enhed. Men jeg har slet ikke plads til alle de smukke grøntsager jeg har købt i grønt og bourdoux. I går fik jeg sat løg og sået gulerødder. Porrerne står i vindueskarmen og godt jeg ikke har haft tid til at sætte dem ud, for nætterne er vist livsfarlige.
      Hilsen Lotte

      Slet
  6. Godt med et nyt indlæg fra dig.Og hold da helt ferie.Det er bare blevet SÅ flot.
    Spændt på at de din nye køkkenhave med planter.
    Godaften Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette.
      Ja, så er jeg på banen igen.
      Jeg er også spændt på, hvad jeg kan finde ud af at dyrke. Jeg har jordbær og ærter i midterbedet og som jeg skrev til Bente, er der sat løg og gulerødder.
      Hilsen Lotte

      Slet
  7. Godt med lidt nyt fra dig :-)
    Det er et meget, meget flot anlæg i har fået lavet, noget helt andet end den rædsel af en trampolin, der var der før.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Vivi.
      Ja, du ved jeg aldrig har syntes, at trampoliner klæder en have. Slet ikke en have på 100 m2. Min datter blev ulykkelig, da den blev afhentet, men hun havde brugt den få gange den sommer. Nu er hun glad igen og glæder sig til at dyrke sine egne gulerødder.
      Hilsen Lotte

      Slet
  8. Hvor er det smukt, jeg er helt vild med det med den runde form og det ligner ikke noget nogen andre har. Jeg glæder mig også til at se dit næste indlæg :o)
    Havehilsner fra Linda
    PS jeg har skiftet blognavn fra Casa Asti til Casa Rosen, så hvis du vil følge mig skal du tilmelde dig som læser igen :o)

    SvarSlet
  9. Hej Linda.
    Tak, jeg er også glad for resultatetet. Nogle gange er det en fordel med en lille have, for så er omstændighederne med til, at det man skaber er unikt. Hvis pladsen var tilstede, ville jeg sikkert have de samme løsninger som alle andre....
    Jeg må ind og finde din nye blog, så jeg kan se hvad der rør sig. Det er noget tid siden, jeg har været aktiv, så der er meget at læse op på.....
    Hilsen Lotte

    SvarSlet
  10. Spændende med nye projekter! Det ser godt ud med jernet, må være skønt at kunne sådant noget selv. Glæder mig til at se det med "fyld i" til sommer :-)
    Hilsen Henrik Havehjerne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Henrik.
      Ja, det er skønt med en mand, der kan trylle med de grove materialer. Jeg har sået i denne uge og venter spændt på, om det lykkes. Om jeg driller udenom nematoder, larver og andet kravl. Eller om hele dyngen tørrer ud, når sommeren tager fat.....
      Hilsen Lotte

      Slet
  11. Hej Lotte. Dejligt du er tilbage ved tasterne, sådan noget teknik kan virkelig være en lystdræber. Men tilbage til køkkenhaven, eller måske nærmere urtehaven, for det bliver vel ikke kg efter kg kartofler der skal i bedene, Dertil er de vel for dyrebare ifht andet dyrkningspotentiale. Gid jeg kunne svejse, der var så mange ting jeg gerne ville lave.... Flot jeg glæder mig allerede til de næste indlæg.
    venligst
    Henrik

    SvarSlet
  12. Hej Henrik.
    Nu er det 4. Gang jeg forsøger at svare på din kommentar. Håber det lykkes denne gang. Måske bliver kommentaren med fejl, for hver gang jeg skriver forkert og trykker mig tilbage låser curseren

    SvarSlet
  13. Denne gang var det bare et punktum, der låste. Mærkeligt.

    SvarSlet
  14. Og igen.
    Jeg har sået blomkål, gulerødder, pastinak, grønkål, rødbede, radiser, ærter, plantet jordbær, sat 4 kartofler, forspiret rosenkål. Derudover står der en rose og 2 slags persille. Jeg har også stauder på ferie i bedet.
    Jeg skal nok lægge billeder ud senere. Jorden er gammel græsplæne i bunden, så er spændt på om det er fyldt med ematoder

    SvarSlet
  15. Nematoder. Glemte at nævne skalotteløg, rødløg og alm løg.
    Hilsen Lotte

    SvarSlet
  16. Først og fremmest vil jeg spørge om du er logget ind i google? Måske er det derfor teknikken driller..
    Og dernæst - sikke et smukt anlæg I har lavet! Jeg glæder mig til at læse mere:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. - p.s. jeg er generelt logget ind og jeg har en mac og bruger safari og oplever ikke problemer.

      Slet
  17. Hej Lisbeth.
    Jeg bruger programmet Blogger til at gå ind og bruger ikke Google. Det er på en IPad når jeg kommenterer, men på PC ved nye oplæg, for billederne forsvinder i Bloggerappen? Så Safari kan også være indblandet...
    Som du kan se på mit svar ovenover, er det helt til hundene...
    Ja, fin køkkenhave. Er spændt på resultaterne, men arbejdet er lønnen i sig selv.
    Hilsen Lotte

    SvarSlet